Hi stalker, Welcome to my official blog . Sorry for the error when updating a blog .Just sharing my story and enjoy it ♥

08 February 2012

Berkongsi Ilmu AGAMA

Assalammualaikum. Baca dak title atas tuh? Baca pi baca lekaihh. Hmm. Bukan apa. Tulis ni sekadar nak berkongsi ilmu. Tak salah kan? If ada sapa sapa tersinggung or tak puas hati mintak maaf k. Tak dak niat semua ni. Tadi aku dengaq ceramah daripada Ustaz Kazim. Kenai dea dak? Hampa kenai mesti tau dea cena kan. Lawak gila. Ustaz hat betoi betoi superb lah. Tadi tajuk apa tah. Sebab dengaq dah lewat. Pastu ada dengaq dea kata “Sehelai rambut kita dedahkan dekat orang, nanti diakhirat ALLAH bakaq kita.”. Masyallah. Selalu dengaq kena tarik rambut. Ni kena bakaq. Aku bersyukur sebab aku bertudung dari darjah 4. Tapi aku tak lah bangga Cuma rasa bersyukur sangat sangat. Dulu aku selalu kata aku pakai tudung bukan ikhlas sangat, tuh pun sebab parent aku yang suruh. K tuh dulu. Sejak masuk 2012 hari tuh aku pakai kerana ALLAH SW.T. Act, tiap tiap hari selepas balik sekolah aku selalu dengaq ceramah waktu on the way nak ambik adik aku sekolah. K bukan nak kata aku baik kan. Cuma nak habaq time aku dok dengaq tuh sumpah rasa nak berubah gila gila. Tap idea jadi baloq kot mana tah. *Bahasa orang kedah k.* Tambah bila dengaq orang nasyid atau baca al-Quran. Sumpah tenangkan? Hmm. Aku pun taktau bila aku nak buleh berubah sepenuhnya. Pak aku selalu kata takpayah la dok pakai jeans ni pakai kurung lagi elok. Memang kadang kadang ada jugak mood nak pakai kurung. Tapi benda ni takbuleh nak paksa k. Pastu hari tuh aku ada ajak mak aku pi umrah. Memang teringgin nak pi gegila. Tapi mak aku kata nak pi sembahyang pun tunggang langgang lagi nak pi umrah. Aku kata lah. Memang lah, sebab tuh nak pi umrah. Kot pi sana angah dapat hidayah ALLAH buka pintu hati angah kita taktau. Mak aku senyap sat. Haa, aku teringat ada depa dok heboh hari tuh pasai ada satu benda buruk akan jadi tarikh bila tah. Masyaallah aku lupa sesungguh ni. Nak cari balik kat mana tah. Sumpah takud. Kbyee. Sori sapa yang baca ni ada terasa yang tak pakai tudung tuh k? Tak dak niat. Macam title aku lah nak kongsikan ilmu agama. Assalammualaikum.